انتخاب گل زینتی برای بالکن

فضای تراس امکان نگه داری از بسیاری از گیاهان و گل های زینتی را فراهم می آورد. در ادامه مجموعه ای از انواع گل مناسب تراس و بالکن را به شما معرفی کرده ایم.

در زندگی های شهری، ایجاد فضای سبز در منزل اهمیت زیادی دارد و تا حدودی میل سرکش انسان به طبیعت را راضی می سازد. به همین خاطر بیشتر افراد به دنبال گل مناسب تراس هستند تا بتوانند گونه زیبا و مقاوم را در محیط آپارتمانی پرورش دهند.

تراس و بالکن محیط مناسبی برای پرورش گل های زینتی است. اگر چه قلمه زدن پاپیتال در شرایط نوری بدون فیلترینگ موثرتر است اما تکثیر گل های زینتی بسیاری همچون گل گوشواره ای و زاموفیلیا در محیط هایی با نور کم نیز امکان پذیر است. برای پرورش گل در آپارتمان از گونه های مقاوم استفاده می شود. شرایط کاشت و نگه داری از گیاهان در فضای تراس یا بالکن بهتر فراهم می گردد اما بازهم در انتخاب گل مناسب تراس باید دقت کرد.

برای انتخاب گل مناسب تراس باید فاکتورهای لازم را در نظر بگیرید. تراس نسبت به محیط بسته آپارتمان شرایط رشد را برای گل های زینتی و گیاهان آپارتمانی فراهم می کند. نور کافی، آبیاری، رد و بدل شدن هوا از ویژگی های فضای بالکن است اما فصل زمستان اندکی برای گیاهان حساس به سرما درد سر آفرین می باشد. بنابراین بهتر است این گیاهان را در فصول سرد به داخل بیاورید و یا در صورت امکان تراس را با خصوصی سازی و وسایل گرمایشی تا حد زیادی مناسب برای رشد گیاه سازید.

برای نگه داری گل در محیط منزل از گیاهان مقاوم به شرایط استفاده می شود تا در صورت بروز هر مشکلی حساسیت بالایی از گیاه بروز نکند.

فاکتورهای پرورشی برای انتخاب گل مناسب تراس

  • در چنین محیطی احتمالاً میزان آلاینده ها، گرد و غبار و تغییرات شرایط جوی به وفور دیده می شود. بنابراین گیاه انتخابی باید به این گونه مسائل واکنش نداشته باشد.
  • نور خورشید مستقیم و به شدت به محیط داخلی تراس می تابد و ممکن است این گیاهان بیش از اندازه در معرض گرمای بیرون و یا خروجی از محوطه ساختمان قرار بگیرند.
  • در تراس های جنوبی میزان تابش نور خورشید بیشتر است و این ویژگی گزینه ای عالی برای گیاهان آفتاب پسند است.
  • در این محوطه برای تعدیل دمای گیاه در سرما و گرما از گلدان های سفالی و لعابی استفاده می شود.

انواع گل های زینتی برای محوطه تراس

گل کاغذی

این گل در فضاهای باز به راحتی نگه داری می شود. یک درختچه است که به سمت بالا رشد می کند و دیواری پر گل را برای شما نمایان می سازد. گل کاغذی نور پسند است و از نظر شرایط آبیاری، نیاز کمی دارد. به همین خاطر به عنوان گل مناسب تراس معرفی می شود.

گل مناسب بالکن

گل محبوبه شب

این گیاه در هوای گرم و خشک رشد خوبی دارد. محبوبه شب به دلیل باز شدن بعضی از گل هایش در شب چنین نامی را از آن خود کرده است. گل همیشه سبز است و تقریباً در تمام فصول گل خواهد داد. این گیاه نیز از نظر پرورشی به صرفه بوده و به همین دلیل به عنوان گل مناسب بالکن توصیه می گردد.

گل محبوبه شب

گل بنفشه معطر

بوی متفاوتی دارد و به همین دلیل لقب معطر گرفته است. در نگاه اول این رایحه و بو عامل جذب شما به سمت بنفشه معطر است. بنفشه معطر در رنگ بنفش تیره نمود می یابد و برای کاشت آن از نهال و بذر کمک گرفته می شود. البته بنفشه معطر به شکل خودرو و با زندگی وحشی نیز در طبیعت یافت می شود.

گل بنفشه معطر

گل تاج خروس

گل تاج خروس یک نوع گل مناسب تراس است. خواص تاج خروس باعث شده که نگاه ویژه ای از نظر مصرفی به آن شود. تاج خروس در کنترل کلسترول خون موثر بوده و باز شدن عروق را به همراه دارد. جنس مخملی این گیاه در محیط تراس بسیار خودنمایی می کند.

گل مناسب برای تراس

گل داوودی

گونه های زیادی دارد و تاکنون ۲۰۰ گونه از آن شناسایی شده است. گل ملی کشور ژاپن است و مقاومت بالایی دارد. این مقاومت بالا امکان پروش این گل را در محیط های نامناسب فراهم می آورد. به همین خاطر به عنوان گل مناسب تراس انتخاب می شود.

انتخاب گل مناسب برای بالکن

گل بگونیا

بگونیا به سه دسته بگونیا لورن، بگونیا الاتیور و بگونیا غده ای تقسیم شده و دو گونه گلدار و برگی یا همان ریشه افشان دارد. گیاهی سبز با عمر چند ساله است و برای رشد مناسب به دمای ۱۲ تا ۲۱ درجه سانتی گراد نیاز دارد. این دمای متوسط از الزامات رشد بگونیا می باشد.

انتخاب گیاه مناسب برای بالکن

گل شمعدانی

گل شمعدانی عطر خاصی دارد و معمولاً به شکل معلق در فضای بالکن مورد استفاده قرار می گیرد. شمعدانی به دلیل گل های متفاوت رنگی و عطر خاصی که  دارد، در محیط منزل به عنوان گل مناسب تراس مورد استفاده قرار می گیرد.

گل شمعدانی مناسب برای پرورش در بالکن

گل اطلسی

از گل های زیبا و نازک با تنوع رنگی زیاد می باشد. ریشه آن به خانواده سیب زمینیان بر می گردد. در رنگ های متفاوت بنفش، سفید، قرمز و یا دو رنگ ترکیبی شکوفا می گردند. عطر خوبی را در فضای بالکن منتشر می سازد. در نمونه سایزهای مختلفی هویدا می شوند. بعضی از این گل ها پرپر، بعضی درشت یا چین دار و متراکم رویت می شوند.

گل اطلسی

گل یاس رونده

یاس رونده یک گل مناسب تراس است. چون تراس فضای کافی را برای رشد این گیاه رونده در اختیار می گذارد. ضمن اینکه یاس رونده، امکان خصوصی سازی بالکن را به طور طبیعی و دلپذیر فراهم می کند. گل خوشبویی است و با عطر معطر خود فضای متفاوتی به وجود می آورد. این گیاه برای رشد و نمو به نور کافی نیاز دارد. بنابراین بالکن برای آن مانند یک محیط ایده آل پرورشی است.

یاس رونده

البته به غیر از گل های زینتی موارد بسیاری برای محیط بالکن انتخاب می شوند. بهتر است در این محیط ها نمونه های مقاوم از گیاهان را انتخاب کنید. از این که با سایت سبزانه در زمینه انتخاب گل مناسب تراس و بالکن همراه ما بودید، بسیار خرسندیم. توجه داشته باشید که هر چند برای چنین محیط هایی از گیاهان مقاوم استفاده می شود اما باید باز هم نیازهای اولیه گیاه انتخاب شده برای تراس را در نظر بگیرید. در غیر این صورت به فضای سبز دلخواه خود در بالکن نخواهید رسید. شما می توانید در صورت تمایل به لینک پرورش گل در سایت سبزانه مراجعه و از سایر مطالب مرتبط در سایت دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *