گیاهان برای اتاق خواب

استفاده از گیاهان برای اتاق خواب، باعث تصفیه هوا، افزایش اکسیژن و حس نشاط و همچنین موجب زیبایی اتاق می شود. با معیار های انتخاب این گیاهان آشنا شوید

گیاهان برای اتاق خواب را باید به گونه ای انتخاب کنید. تا علاوه بر زیبایی بخشی به اتاق، اکسیژن رسانی نیز داشته باشند. برخی از گیاهان هوا را نیز تصفیه کنند. باید در انتخاب گیاه برای اتاق خواب معیار هایی را بررسی کنید. در این مطلب به این معیار ها و نکات می پردازیم. با ما همراه باشید.

معیار های انتخاب گیاهان برای اتاق خواب کدام اند ؟

گیاهان برای اتاق خواب از چند نظر برای ما حائز اهمیت اند. گل و گیاه حس نشاط و سر زندگی می دهد. بیشتر گیاهان اکسیژن رسانی می کنند. حتی برخی از آنها علاوه بر اکسیژن رسانی هوا را تصفیه و یا مرطوب می کنند. گاهی ممکن است هدف از پرورش گیاه در اتاق خواب زیبایی در دکور اتاق باشد. با هر هدفی که تصمیم به پرورش گیاه گرفته اید، باید نکاتی را برای انتخاب گیاه مد نظر بگیرید.

گیاه برگ انجیری گل برگ انجیری از ترند های امسال است. در دکوراسیون بسیار مورد توجه واقع شده است. ای گیاه را نیز می توانید در اتاق خواب پرورش دهید.

انتخاب گیاهان بر اساس میزان تصفیه کنندگی هوا :

اکثر گیاهان دی اکسید کربن دریافت می کنند. و اکسیژن را به محیط پس می دهند. به این ترتیب هوایی با اکسیژن بیشتر به ما هدیه می دهند. اما دسته ی دیگری از گیاهان هستند که علاوه بر دی اکسید کربن، مواد مضری مانند زایلن ، تولوئن و فرمالدئید را نیز جذب می کنند و محیط را از این مواد سمی پاک می کنند.
مخصوصا که این روز ها مصرف ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف و دیگر آلاینده ها زیاد است. هوای مصرفی ما پر از این آلاینده ها شده است. پس به گیاهان تصفیه کننده ی هوا نیز نیاز داریم.

به این ترتیب یکی از معیار های انتخاب گیاهان برای اتاق خواب قدرت تصفیه کنندگی است. با مجموعه ی کاملی از گیاهان تصفیه کننده هوا آشنا شوید. این گیاهان علاوه بر قدرت تصفیه کنندگی از زیبایی بی نظیری نیز برخوردارند. مانند نخل اریکا

نخل اریکا مخصوص تصفیه هوای اتاق خواب

از زیبایی های نخل اریکا می توانیم به این نکته اشاره کنیم که ارتفاع آن بین ۳۰ سانتی متر تا ۶ متر نیز می رسد. از این رو نمایی مدرن و زیبا به اتاق خواب می دهد.

نخل اریکا زایلن و تولوئن را جذب می کند. و هوای پاک و پر اکسیژن را محیط هدیه می دهد. نخل اریکا علاوه بر اکسیژن رطوبت نیز به محیط می دهید. از این رو یکی از بهترین انتخاب ها برای اتاق خواب است. نخل اریکا به نور مستقیم نیاز ندارد. و در نیمه سایه یا در نور غیر مستقیم پنجره های جنوبی رشد خوبی خواهد داشت. در فصل بهار و تابستان به هفته ای دوبار آبیاری نیاز دارد. اما در فصول سرد سال می توانید آبیاری را به هر ۵ روز یکبار یا هفته ای یکبار کاهش دهید.

انتخاب گیاهان بر اساس میزان نور :

گیاه برای رشد خود به نور کافی نیازمند است. میزان نور لازم برای گیاهان مختلف متفاوت است. برخی از گیاهان به نور مستقیم و زیاد نیاز دارند. اما برخی دیگر از گیاهان در نور زیاد دچار سوختگی می شوند. و نور غیر مستقیم می خواهند.
اگر با اطلاعات کافی جهت انتخاب گیاهان و خرید آنها اقدام کنید. هرگز شاهد از بین رفتن آنها نخواهید بود.

گل اگزالیس مناسب اتاق خوابگل اگزالیس ( گل عشق) با برگ های پروانه ای شکل بنفش

گیاهانی مانند اگزالیس ، بنت قنسول، بگونیا رکس و کالادیوم که برگ های قرمز تا بنفش رنگ دارند. به نور مستقیم نیاز دارند. اگر نور کمتر به آنها برسد. رنگدانه های آنها کم می شود. و برگ ها از رنگ بنفش به رنگ سبز تبدیل می شوند.
اگر به این گیاهان علاقمند هستید. می توانید در کنار پنجره های شمالی که در روز نور مستقیم زیادی دارد. از این گیاهان استفاده کنید.

گیاهانی که با نور غیر مستقیم رشد می کنند:

تعدادی از گیاهان مقاوم نسبت به نور کم را پیشنهاد می کنیم. این گیاهان در نور کم به وبی رشد می کنند و برای اتاق خواب هایی که نور کمی دارند. یا اکثرا پرده های آن کشیده شده است. بسیار مناسب اند. مانند :

۱٫ گل سانسوریا: این گل به زبان مادر شوهر نیز معروف است. گیاهی نور پسند است اما در نور کم به خوبی رشد می کند. فقط باید میزان آبیاری را کنترل کنید. زیرا در خاک بسیار مرطوب احتمال پوسیدگی ریشه ها بسیار زیاد می شود.

گیاهان مخصوص اتاق خوابگل سانسوریا نیز از تصفیه کننده های هواست . به این ترتیب یک انتخاب عالی برای اتاق خواب محسوب می شود.

۲. گل گازمانیا : این گیاه به قدری در کمبود نور مقاوم است. که حتی در نور فلوئورسنت نیز رشد می کند. نور مستقیم خورشید باعث سوختگی برگ های این گیاه می شود. بهترین مکان برای نگهداری گل گازمانیا در کنار پنجره ای است که نور خورشید مستقیما به آن نمی تابد.

گیاهان مخصوص اتاق خواب

۳٫ گیاه برگ عبایی : این گیاه نیز در نور بسیار کم رشد می کند. بهترین مکان برای این گلدان در کنار پنجره ی جنوبی است. برای پاک کردن گرد و غبار از روی برگ های این گیاه می توانید از پارچه ی نم دار استفاده کنید. میزان نور مورد نیاز آگلونما را می توان از رنگ برگ های آن متوجه شد. گیاه با برگ سبز تیره به نور کمتری نیاز دارد. اما هر چقدر رنگ برگ ها روشن تر شود و یا به رنگ صورتی و نارنجی متمایل شود به نور بیشتری نیازمند است.

گل آگلونما

گل اسپاتی فیلوم ، پپرومیا ( برگ قاشقی) ، گیاه عنکبوتی ، دراسنا و همچنین گل برگ انجیری ( فیلودندرون) از گیاهان برای اتاق خواب هستند .زیرا در نور غیر مستقیم و کم رشد می کنند.

گل اسپاتی فیلوم گل اسپاتی فیلوم

گیاهان نیازمند به نور مستقیم :

برخی از گیاهان به نور مستقیم نیازمند هستند. تمامی فعالیت های بیوشییایی فتوسنتز نیامند نور است. نور توسط رنگیزه های گیاه جذب می شود. به این ترتیب نور کمک می کند تا گیاه از آب و دی اکسید کربن اکسیژن و گلوکز بسازد. و به رشد خود ادامه دهد.

گل آلوئه ورا یکی از گیاهانی مناسب برای اتاق خواب است. این گیاه به نور زیاد نیاز دارد. اما خواص خوبی برای شادابی پوست و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. به این ترتیب با یک تیر چند نشان زده اید.

نخل ساگو ( سیکاس رولوتا ) : این نخل زیبا انتخاب مناسبی برای اتاق های پر نور محسوب می شود. این گیاه ظاهر بسیار مدرنی دارد. اما توجه داشته باشید که برگ های این گیاه سمی است از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه داشته شود.

نخل ساگو تصفیه کننده هوا

امیدواریم با استفاده از نکات گفته شده در متن بالا بتوانید گیاهان مناسبی برای اتاق خود انتخاب کنید. و از هوای تازه و زیبایی و حس نشاط گل ها بهره ببرید. علاوه بر گیاهان نام برده شده در بالا گیاهان بسیار زیاد دیگری وجود دارند که می توانند انتخاب برگزیده ای باشند. همچنین از تراریوم ها و کاکتوس ها نیز می توانید برای زیبایی اتاق خود بهره ببرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *