کاشت چای کوهی

کاشت چای کوهی و نحوه پرورش و نگهداری از آن دارای فواید و ضرر هایی است که در ادامه این مقاله به آن ها می پردازیم. چای کوهی علاقه مندان زیادی دارد.

کاشت چای کوهی معمولا در بیشتر نقاط پرورش پیدا می کند و خاصیت درمانی فراوانی دارد. چای کوهی بیشتر در مناطق کوهستانی یافت می شود.

کاشت چای کوهی و نحوه پرورش و نگهداری از آن:

از جمله مهمترین ترکیباتی که در کاشت چای کوهی و نحوه پرورش و نگهداری از آن چای کوهی وجود دارد. می توان به ماده قرمز رنگ هایپریسین و تانن اشاره کرد. نام های دیگر چای کوهی چای چوپان و چای علف است که برخی از این گل ها دارای بوی خاصی هستند. گل های این گیاهان به رنگ سفید و زرد است.

خواص درمانی چای کوهی:

۱٫این چای می تواند ویروس ها را از بین ببرد ۲٫چای کوهی باعث افزایش اشتها می شود ۳٫استفاده از چای کوهی برای بهبود یافتن از سرماخوردگی بسیار مناسب است ۴٫مصرف چای کوهی ضد کرم و دردهای معده و روده است ۵٫از جمله فواید مصرف چای کوهی می توان به جلوگیری از سرطان خون اشاره کرد ۶٫مصرف چای کوهی برای رفع افسردگی و بی خوابی بسیار مفید است ۷٫چای کوهی بسیار خلط آور است و صدا را باز می کند.

از جمله مواردی که در کاشت چای کوهی و نحوه پرورش و نگهداری از آن می توان نام برد رطوبت است:

اگر بارندگی زیاد باشد باعث کاهش هوای خاک می گردد که برای چای کوهی اصلا مناسب نیست. محققان بهترین رشد چای کوهی را در ارتفاعات ۶۰۰ متر مشخص کرده است.

از دیگر موارد می توان به دمای چای کوهی اشاره کرد:

چای کوهی در ارتفاعات ۱۵۰۰ متر به دلیل سرمای بیش از حد رشد خوبی نخواهد داشت. چای کوهی در مناطق وسیعی رشد می کنند. چای کوهی در مناطق معتدل رشد بسیار خوبی دارد. این گیاهان در صفر درجه سانتی گراد شروع می کنند به رشد کردن.

خاک مناسب برای پرورش چای کوهی:

چایی کوهی بهترین رشد را در خاک های وسیع و سبک دارند رطوبت مورد نیاز این گیاه در خاک های حاصل خیز زیاد است.ضررهای استفاده بیش از حد چای کوهی

کاشت چای کوهی و نحوه پرورش و نگهداری از آن مانند زمان و فصل رویش چای کوهی است:

تکثیر این گیاه توسط بذر انجام می شود. این گیاه معمولا باید در عمق کمی کشت شود. این گیاه در اواخر زمستان و بدون پوشش در روی آن کشت می شود. زمانی که مشاهده کردید رشد گیاه به ۱۰ الی ۱۵ سانتی متر رسیده است  می توانید آن را به مزرعه انتقال دهید. برای انتقال دادن به مزرعه باید توجه داشته باشید تا در فصل یخ بندان این کار را به هیچ عنوان انجام ندهید و باید هوا مساعد باشد.

ضرر های چایی کوهی:

به دلیل وجود عصاره هیدرو الکلی که در چای کوهی وجود دارد متاسفانه باعث سقط جنین می شود. نوشیدن چای کوهی در دوران بار داری به هیچ عنوان توصیه نمی شود. افراد گرم مزاج از نوشیدن بیش از حد چایی کوهی پرهیز کنند به دلیل طبع گرمی که چای کوهی دارد می توانند باعث خونی شدن ادار آن ها شود. همچنین افرادی که فشار خون بالایی دارند نوشیدن چای کوهی توصیه نمی شود. افرادی که فشار خون بالایی هم دارند باید از نوشیدن چای کوهی پرهیز کنند. افرادی که می خواهند عمل جراحی انجام دهند بهتر است از دو هفته قبل از عمل از چای کوهی استفاده نکنند. برخی افراد که حساسیت دارند بهتر است از بو کردن برگ چای کوهی پرهیز کنند.خواص چای کوهی

نمونه دیگر کاشت چای کوهی و نحوه پرورش و نگهداری از آن به درمان گزش و نیش حشرات اشاره کرد:

گیاهی مانند کالاندولا ضد التهاب قوی است و می توانند هنگام نیش زدن حشرات مانع تورم و درد شود. در هنگام مشاهده نیش حشرات شما می توانید برگ چای کوهی را کوبیده و مقداری از آب آن را روی قسمت نیش زدگی قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *