پرورش فیلودندرون بلک

در این مقاله به پرورش فیلودندرون بلک نحوه مراقب و نگهداری از این گیاه می پردازیم برای اینکه گیاه شما از زیبایی خاصی یرخوردار باشد باید به تمام نکاتی که در این مقاله اشاره شده است توجه نمایید.

پرورش فیلودندرون بلک این گیاه جز دسته از گیاهان خاص به حساب می آید و از آن برای دکوراسیون محل کار و منزل استفاده می شود.

شرایط محیطی مناسب برای رشد فیلودندرون بلک:

در ادامه با شرایط محیطی و میزان آبیاری مناسب برای پرورش این گیاه آشنا شوید:

آبیاری مناسب برای پرورش فیلودندرون بلک:

این گیاه به طور متوسط به ۲ تا ۳ بار آبیاری احتیاج دارد. برای پرورش فیلودندرون بلک بهترین زمان برای آبیاری زمانی است که خاک رویی این گیاه خشک شده باشد. اگر برگ های گیاه شما پژمرده شد دو علت دارد یا زیاد آبیاری کرده اید یا کمتر از حد نیاز آبیاری شده است. اگر این مشکل را به زودی حل نمایید گیاه شما به حالت اولیه بر می گردد و به رشد خود ادامه خواهد داد.

خاک مناسب:

باید خاکی را انتخاب کنید که زهکشی خوبی داشته باشد. برای عبور آب از گیاهتان این نوع خاک می تواند بهترین نوع خاک برای پرورش فیلودندرون بلک باشد. همچنین باید به این مورد توجه کرد که خاک گلدان شما باید قابلیت تخلیه راحت آب و هوادهی را داشته باشد.

نور مناسب:

فیلودندرون در شرایطی با نور کم بهتر می توان رشد کند و نور کم را ترجیح می دهد. برای اینکه بخواهید گیاه شما رشد سریعتری داشته باشد باید گیاه از نور غیر مستقیم و متوسط برخوردار باشد.

تکثیر فیلودندرون بلک:

تکثیر این گیاه به دو روش انجام می شود. کاشت بذر و قلمه زدن. از کاشت بذر زمانی استفاده می شود که ما بخواهیم نمونه جدیدی از این گیاه را داشته باشیم. باید توجه داشت که تمامی فیلودندرون ها سمی هستند. در برگ های این گیاه مقدار فراوانی اگزالات کلسیم وجود دارد که اگر انسان یا حیوان قسمت کوچکی از این گیاه را بخورد باعث سوزش و تورم لب ها و همچنین زبان و گلو می شود. اگر قسمتی از دست یا حتی بدن شما به شیره فیلودندرون تماس پیدا کند باعث سوزش و خارش پوست شما می شود.

کوددهی مناسب برای گیاه فیلودندرون بلک

 

چه نوع کودی برای فیلودندرون مناسب است؟

برای اینکه گیاه خوبی داشته باید باید ماهی حداقل دو بار از کودهای آپارتمانی استفاده کنید. آفت اصلی فیلودندرون بلک آرد آلود می باشد و شما می توانید از طریق سمپاشی کردن این مشکل را برطرف نمایید.کوددهی مناسب فیلودندرون بلک

علت زرد شدن برگ های فیلودندرون چیست؟

اصلی ترین علت زرد شدگی برگ های این گیاه به دلیل آبیاری بیش از حد است. دلایل دیگری هم وجود دارند مانند: نور بسیار کم. آبیاری بسیار کم. نبود کود مناسب برای این گیاه. نبود نور مناسب برای فیلودندرون.

وجود آفت در پرورش فیلودندرون:

کنه های عنکبوتی شکل به این گیاه حمله کرده و از آبی که درون برگ ها قرار دارد تغذیه می کنند. به همین دلیل برگ های فیلودندرون به سرعت زرد می شود. از نمونه های مختلف آفت زدگی می توان به سوراخ های متعدد زدن روی برگ های فیلودندرون و قهوه ای شدن برگ های این گیاه اشاره کرد. در صورتی که هر یک از این مورد ها را روی گیاه خود مشاهده کردید می توانید با استفاده از یک پارچه آغشته به الکل روی برگ های فیلودندرون را تمیز کرده در صورت وجود آفات می توانید آن ها را با صابون های حشره کش تمیز نمایید.

محل نگهداری و درجه دمای مناسب:

درجه حرارت مناسب در خانه نقش بسیار زیادی در رشد و سالم ماندن گیاه شما دارد. برای جلوگیری از زرد شدن برگ های گیاه خود هرگز آن را در معرض سیستم های گرمایشی و سرمایشی نگهداری نکنید. این گیاه قابلیت رشد ۱۸ متر را دارد و در محیط های بسیار مرطوب برگ های فیلودندرون می تواند ۲۰ تا ۴۰ سانتی متر رشد کند. اگر می خواهید از فیلودندرون خود به طور صحیح مراقبت کنید بهتر است میزان نمک خاک آن بررسی شود. اگر میزان نمکی که در خاک شما وجود دارد زیاد باشد باعث پیر شدن و قهوه ای رنگ شدن برگ های این گیاه می شود. این گیاه در دمای خنک احتیاج به آب کمتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *