قلمه زدن کراسولا

ساکولنت کراسولا خرفه ای به راحتی از راه قلمه قابل تکثیر می باشد. کراسولا را با هرس کردن به آسانی می توان به بونسای تبدیل نمود. کراسولا یک بونسای مقاوم و زیبا می باشد. زمان مناسب برای قلمه زدن کراسولا تابستان می باشد. این گیاه به راحتی ریشه می دواند.

ساکولنت ها انواع و اقسام مختلف دارند که کراسولا یک نوع آن می باشد. کراسولا خرفه ای یک گیاه زینتی آپارتمانی است که برای قلمه زدن آن باید چند نکته مهم را در نظر گرفت. ما در ادامه این مطلب از قلمه زدن کراسولا به روش حرفه ای نوشته ایم.

ما در مطالب قبلی مجله سبزانه از قلمه زدن گل رز و قلمه زدن گل کاغذی مقاله نوشته ایم و در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. در ادامه به آموزش قلمه زدن گیاه کراسولا می پردازیم.

آموزش قلمه زدن کراسولا:

برای قلمه زدن کراسولا باید از ساقه های چوبی و نسبتا چوبی شده استفاده نمایید. به وسیله یک قیچی باغبانی قلمه ها را از گیاه مادری جدا نمایید. طول ساقه ها نباید کمتر از دو سانتی متر باشد.

هر آنچه لازم است از قلمه زدن کراسولا بدانید

شاخه های جدا شده را در محیطی خشک و به دور از تابش نور مستقیم خورشید قرار دهید تا محل برش خشک شود. این کار به شما کمک می کند که احتمال ابتلا گیاه به قارچ ها و بیماری ها را کاهش دهید.

نحوه صحیح قلمه زدن گیاه کراسولا

در مرحله سوم شما می توانید انتهای قلمه ها را به هورمون ریشه زایی آغشته کنید تا قلمه ها خیلی سریع تر ریشه بزنند. البته اگر این هورمون را هم استفاده نکنید باز هم قلمه ها ریشه می دهند.

کراسولا را چگونهه می توان قلمه زد و تکثیر کرد؟

قلمه ها را در خاک مخلوط ماسه و پیت ماس و یا کوکوپیت بکارید. بهتر است که این خاک استریل باشد. قلمه ها را در حدود یک سانتی متر درون خاک قرار دهید و خاک اطراف آن را سفت کنید تا قلمه ها راست بایستد. دمای مناسب ریشه زنی در قلمه زدن کراسولا ۲۰ تا ۳۵ درجه سانتی گراد می باشد.

آموزش قلمه زدن کراسولا

ریشه زنی قلمه ها حدودا سه هفته طول می کشد و در این مدت گیاه نیازی به آبیاری ندارد و کمی مرطوب بودن خاک کافی می باشد. تا هنگامی که گیاه ریشه ندوانده است، از قرار دادن آن در معرض نور مستقیم و شدید خورشید اجتناب نمایید. بعد از اینکه ریشه زنی انجام شد گیاه را به طور معمولی آبیاری و در مکانی پر نور تر قرار دهید.

روش قلمه زدن گل کراسولا

به همین راحتی می توانید کراسولا را قلمه بزنید و گلدان های جدید از این گیاه زینتی آپارتمانی تولید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *