راه های پرورش گل فراموش نکن

گل فراموشم نکن یکی از گل های زیبا در جهان است. با نگاه کردن به گل های این گیاه متوجه خواهید شد که رنگی شبیه به گل گاو زبان دارد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا توضیحاتی در خصوص پرورش گل فراموشم نکن و روش های تکثیر این گیاه ارائه دهیم.

گل فراموشم نکن به عنوان یکی از زیباترین گل ها در جهان شناخته شده است. جالب است بدانید این گیاه از خانواده گل گاو زبان بوده و به دلیل تنوعی که دارد، توجه بسیاری از پرورش دهندگان را به خود جلب کرده است. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما را با شیوه های پرورش گل فراموشم نکن آشنا سازیم.

علت نام گذاری گل فراموشم نکن چیست؟

گیاه فراموشم نکن یکی از گل های محبوب و زیبا در تمام دنیا است. این گیاه بومی اروپا و آسیا بوده و به راحتی می تواند نزدیک به سی سال در خاک خفته بماند. بهتر است دانید پرورش گل فراموشم نکن کار چندان سخت و پیچیده ای نیست و می توان با یادگیری اصول کاشت و نگهداری آن، نسبت به کاشت این گیاه در خاک اقدام کرد. جالب است بدانید به نقل از افسانه های قدیم آلمان، خداوند هنگام نام گذاری گل ها، فراموش کرد نامی برای یک گل کوچک و زیبا انتخاب کند. این گل از شدت ناراحتی اشک ریخته و به خداوند می گوید: “فراموشم نکن”. خداوند نیز در پاسخ می گوید: از این پس نام تو فراموشم نکن خواهد بود.

چگونگی پرورش گل فراموشم نکن

آشنایی با شرایط کاشت و پرورش گل فراموشم نکن

گل فراموشم نکن یکی از گیاهان بسیار مقاوم بوده که تقریبا با هر شرایط آب و هوایی سازگار است. از طرفی زینتی بودن این گیاه موجب شده تا به خوبی در میان گل های بهاری مانند لاله کاشته شود. شما می توانید با کاشت این گیاه در باغچه یا گلدان از زیبایی آن بهره مند شوید. در ادامه ه شرایط کاشت و پرورش این گیاه زیبا می پردازیم.

محل نگهداری و نور مناسب

محل نگهداری این گیاه باید به گونه ای بباشد که روزانه دست کم نزدیک به ۵ الی ۸ ساعت نور کافی دریافت کند. جالب است بدانید برگ های این گیاه در برابر بادهای سخت بسیار مقاوم است و می تواند در طول سال حالت خود را به خوبی حفظ کند.

محل مناسب نگهداری گل فراموشم نکن

خاک مناسب

همان طور که تمامی گل ها نیازمند خاک مناسب خود می باشند، گل فراموشم نکن نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. برای این منظور بهتر است خاک خود را زهکشی نموده و بستر خوبی برای آن تهیه کنید. بهتر است بدانید خاک مورد نیاز برای کاشت گل فراموشم نکن، خاک غنی، مطوب، عمیق و اسیدی می باشد. شایان ذکر است این گیاه قابلیت رشد در خاک های سنگین را نیز دارد.

آبیاری

بهتر است آبیاری گل فراموشم نکن توسط اسپری مخصوص صورت گیرد. با این وجود توصیه می شود مراقب آبیاری این گیاه باشید؛ چرا که آبیاری نامنظم و بیش از حد، می تواند اثرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

نحوه آبیاری گل فراموشم نکن

آفات و بیماری

گل فراموشم نکن همانند سایر گیاهان آفت های مخصوص به خود را دارد. به همین خاطر بهتر است به خوبی تحت مراقبت قرار بگیرد و آفات آن در اسرع وقت برطرف گردد. از شایع ترین آفات این گیاه می توان به زنگ، کپک خاکستری، سفیدک پودری و حلزون اشاره کرد.

آفات گل فراموشم نکن

چگونگی کاشت و تکثیر گل فراموشم نکن

توجه داشته باشید بهترین زمان تکثیر گل فراموشم نکن در فصل پاییز است که باید ه طور مستقیم در داخل خاک کاشته شود. می توانید قبل از کاشت بذرهای گیاه را به مدت ۳ روز داخل یخچال نگهداری نموده و منتظر جوانه های آن باشید. هم چنین می توانید با استفاده از تقسیم وته و از طریق ریشه ها اقدام به کاشت این گیاه نمایید. در پایان پیشنهاد می کنیم با نحوه پرورش گل رز فرانسوی و پرورش گل بنفشه نیز آشنا شوید. همچنین می توانید با مراجعه به صفحه پرورش گل با انواع گل های مختلف آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *