از بین بردن پشه های گلدان

برای از بین بردن پشه گلدان ها روش های متفاوتی وجود دارند. اما برخی از این روش ها بسیار ساده و در دسترس هستند، در ادامه شما را با روشهایی ارزان و راحت برای دفع پشه گلدان ها آشنا می سازیم.

از بین بردن پشه گلدان از دغدغه های نگهداری گل در منزل و ادارات است. با روش هایی ساده و بی دردسر به راحتی میتوانید از شر پشه های گلدان خلاص شوید. این روش ها با موادی که در اکثر خانه ها موجودند انجام پذیر است.

از بین بردن پشه گلدان با روش هایی ساده و در دسترس :

پشه ها علاوه بر اینکه ناقل بیماری هستند. به گیاه نیز آسیب زده و به عنوان آفت های گیاهی شناخته می شود. همچنین نمای زیبای گل را از بین میبرند. برای از بین بردن پشه گلدان راهکار هایی بسیار ساده با موادی کم هزینه و در دسترس پیشنهاد می کنیم .

می توانید از چند روش زیر به طور همزمان استفاده کنید تا پشه ها به طور کامل از بین بروند.

استفاده از سیب ­زمینی مرطوب در کنار گلدان

پشه های گلدان برای تخم گذاری نیاز به محلی مرطوب دارند .شما می­توانید مقداری سیب زمینی با ضخامت کم تهیه کنید و در ظرفی پر از آب قرار دهید تا خیس خورده و مرطوب شود. سپس این سیب ­زمینی ها را کنار گلدان قرار دهید. این سیب زمینی ها محل مناسبی برای تخم گذاری پشه می­ باشند که خارج کردن  این سیب ­زمینی ها راه خوبی برای ازبین بردن تخم این حشرات و پشه ها می باشد.

از بین بردن پشه گلدانی

استفاده از آب دارای عصاره تنباکو و سیر

ابتدا تنباکو و سیر های برش خورده را در آب خیس کنید. پس از گذشت چند ساعت آن را صاف کنید. مایع را بر روی برگ ها و ساقه ی گیاه اسپری کنید. اینکار باعث دفع گشه ها می شود.

ایجاد ضخامت حدود ۱ سانتی­متر خاک خشک توسط شن

پشه های گلدان برای تخم گذاری از خاک مرطوب استفاده می کنند. استفاده از شن های به نسبت درشت که توانایی نگه­داری آب درون خود را ندارند، راه حل خوبی برای جلو­گیری و از بین بردن تخم این پشه ها می­ باشد.

کاهش آبیاری گیاه

یکی از راه های ساده و کاربردی برای از بین بردن پشه­ های گلدان شما کاهش آبیاری گیاه می­ باشد. به این صورت که بین هر دو آبیاری خاک گلدان شما تا ضخامت حدودا ۱ سانتی­متر خشک شده باشد. این خشکی خاک باغث جلوگیری از تخم گذاری پشه و در طول زمان باعث از بین رفتن آن ها می ­شود.
این روش برای برخی از گیاهان که به آب بیشتری نیازمند هستند مناسب نیست وباعث زرد شدن و از بین رفتن گیاه می شود.

از بین بردن پشه خانگی

استفاده از چسب زرد

استفاده از چسب زرد یک راه حل مناسب جهت از بین بردن پشه گلدان می باشد. برشی از چسب زرد تهیه کرده و آن را در کنار گلدان قرار دهید. پشه ها جذب بوی چسب شده و به می چسبند. به این صورت در زمان کم پشه ها از بین می روند.

حذف پشه گلدان

استفاده از سیر برای دفع حشرات

سیر یک ماده مفید جهت نابودی حشرات می باشد. مقداری سیر تهیه کنید و آن را به صورت برش خورده درون خاک گلدان فرو نمایید. بوی سیر باعث فرار کردن و از بین رفتن پشه ­ها می شود.

استفاده از دارچین آسیاب شده

دارچین نیز مانند سیر یک ترکیب فوق­العاده جهت نابودی پشه ها می باشد. به این صورت که مقداری دارچین آسیاب شده تهیه نمایید و آن را در خاک گلدان خود بپاشید. دارچین باعث از بین رفتن حشرات موجود در گلدان شما می­ شود.

استفاده از چای سرد شده­ ی بابونه

در این روش مقداری چای بابونه تهیه نمایید و بگذارید که سرد شود. سپس این چای سرد شده را به نسبت سه قسمت آب و یک قسمت چای بابونه مخلوط نمایید. حال این محلول را بر روی گلدان اسپری نمایید. تا شاهد از بین رفتن حشرات گلدان باشید.

محلول از بین بردن پشه

اسپری کردن ترکیب نعناع ،دارچین و روغن کنجد

نعناع ، دارچین و روغن کنجد ترکیب مناسبی برای از بین رفتن پشه گلدان می باشد. به این صورت که پس از ترکیب این سه ماده ، محلول بدست آمده را بر روی گیاه اسپری نمایید.

سم پاشی برای پشه

از بین بردن پشه گلدان با روش های خانگی صبر و حوصله نیاز دارد. روش های شیمیایی و استفاده از سم زودتر پاسخ می دهند. اما روش های شیمیایی به گیاه آسیب می زنند .برای رفع آفت های دیگر گیاهان می توانید به بخش آفت ها و بیماری ها مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *