پرورش گل رز رونده

رزها در رنگ و اشکال مختلف دیده می شوند. برای کاشت گل رز بهتر است آمادگی های لازم را برای پرورش مناسب گیاه ایجاد کنید. در این مطلب قصد داریم کاشت گل رز رونده را به شما علاقه مندان آموزش دهیم. 

کاشت گل رز رونده برای مکان هایی که نیاز به حصار طبیعی دارند، گزینه ای مناسب محسوب می شود. این رز را می توان به شکل خانگی در گلدان یا در محوطه باز پرورش داد.  مهم ترین نکته برای پرورش گل رز رونده محل مناسب برای کاشت است. یعنی این گل در محیط جدیدش باید قادر به رشد باشد. 

رز بالا رونده از نظر ارتفاعی در صورت برقراری شرایط به حد مطلوبی می رسد. برای پرورش رز رونده به یک چهارچوب یا داربست نیاز دارید. داربست تهیه شده متناسب با اندازه گل شماست. این داربست باید در محدوده گل رز قرار بگیرد. ارتفاع مورد نیاز برای داربست را در نظر بگیرید. اگر رز شما یک رز مرتفع است، باید داربست را نیز در ارتفاع بالاتر تهیه کنید.

کاشت گل رز رونده

دقت داشته باشید در زمان مرتفع شدن رز نمی توانید داربست را تعویض نمایید. چون در این صورت شاخ و برگ رز رونده شما دچار صدمه خواهد شد. بدین منظور داربست مناسبی را تهیه کنید تا مجبور به تعویض و تغییر مجدد آن نباشید.

هرس رز رونده

کاشت گل رز رونده

برای کاشت گل رز رونده از نوع مرغوب استفاده کنید. این نوع گل باید رشد زیادی داشته باشد. در محیط های خشک بهتر است از رزهای مقاوم به کم آبی و گرمای زیاد استفاده کنید. بهتر است نوع رز را متناسب با شرایط کاشت گیاه و محیط اطراف انتخاب کنید.رز رونده و پرورش آن

برای پرورش گل رز رونده, یک گودال ایجاد کنید. گودال ایجاد شده باید دو برابر ارتفاع رز باشد. رز شما باید از حصاری که برای آن در نظر گرفته اید، یک گام دور باشد. بنابراین این گیاه را نباید دقیقاً در کنار حصار بکارید.

این موضوع کمک می کند بین شاخ و برگ رز هوا جریان داشته باشد. بعد از حفر گودال گیاه را در خاک قرار دهید. میزان خاک ریخته شده بر روی گیاه را آب و هوای منطقه گیاه مشخص می کند. این مقدار خاکریزی در محیط های سرد برابر با ۶ اینچ و در آب و هوای گرم برابر با ۲ اینچ می باشد.

پرورش رز رونده

خاک قرار گرفته بر روی گیاه میزان جذب آن را تحت تاثیر قرار می دهد. کود مناسبی را برای کاشت گل رز رونده انتخاب کنید. برای آبیاری این گیاه نیز روشی را انتخاب کنید که برگ های رز در حین آبیاری خیس نشوند. در غیر این صورت آسیب خواهند داد.

کاشت گل رز رونده
زمانی که ساقه گل به اندازه مد نظر شما رسید، آن را به دار بست یا فنس در نظر گرفته ببندید. برای ساخت داربست و متصل کردن گل رز رونده به داربست از چوب یا میله فلزی محکمی استفاده کنید. این محکم کردن نباید جلوی رشد آزادانه گیاه رز را بگیرد. ضمن اینکه نباید به بدنه و ساقه گیاه رز آسیبی وارد سازد.

گل رز رونده و مراقبت آن

با رشد و پدیدار شدن سایر ساقه ها، آن ها را به ترتیب به فنس یا داربست متصل سازید. این موضوع باعث می شود رشد و ترتیب بالا رفتن رز رونده منظم گردد. اگر رز رونده بدون هدایت به سمت بالا رشد کند، در این صورت نامنظم و شلخته به نظر می رسد و به حالت وارفته خواهد بود.

هرس گل رز رونده

بعد از رشد ساقه های جدید، باید ساقه های قبلی را هرس کنید تا رشد بهتر انجام گیرد. در این مطلب با کاشت گل رز رونده آشنا شدید. شما عزیزان می توانید به لینک قلمه زدن گل رز و همین طور آفات گل رز در سایت سبزانه مراجعه و از سایر مطالب مرتبط با گل رز اطلاعات زیادی کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *