انواع آفت گیاهان آپارتمانی

معمولا تمامی کسانی که از گیاهان آپارتمانی نگه داری می کنند شاهد مریضی و عدم رشد گیاه خود شده اند، اگر بتوانید علت بیماری را به موقع تشخیص دهید می تواند از نابود شدن گیاه خود جلوگیری کنید، معمولا بیشترین مشکلی که گیاهان خانگی به آن دچار می شود ابتلا به آفت گیاهان آپارتمانی است که با راهکار های ساده می توانید تا حدودی به گیاهتان کمک کنید.

یکی از رایج ترین و شایع ترین مشکلاتی که می تواند برای گیاهان آپارتمانی اتفاق بیفتد مبتلا شدن به آفت است، زمانی که گیاهتان به آفت دچار می شود معمولا تنها فکری که از ذهن شما عبور می کند از بین بردن آفت گیاهاتان است. که ما در این مطلب نحوه از بین بردن آفت گیاهان آپارتمانی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

      کنترل آفت گیاهان آپارتمانی

منظور از آفت گیاهان آپارتمانی مجموعه از گیاهانی است که در فضای خانه می توانند رشد کنند و یا به دلیل عدم تحمل سرما و گرما باید داخل منزل نگهداری شوند. اگر می خواهید گیاهتان به آفت دچار نشود باید از آن ها به خوبی مراقبت کنید.

در مطالب قبل شما را به مطالبی همچون دفع آفات گل رز و همچنین از بین بردن بیماری  ها و آفات درخت انار و از بین بردن آفات حسن یوسف آشنا کرده ایم حال در این مطلب شما را نحوه شناسی آفت گیاهان آپارتمانی و چگونگی از بین بردن آنها آشنا می کنیم.

آشنایی با آفت گیاهان آپارتمانی و از بین بردن آنها

از رایج ترین آفت گیاهان آپارتمانی می توان به سپرداران، کنه عنکبوتی، شته، شپشک آرد آلو و سفید بالک اشاره کرد که بهترین راه از بین برد آنها سم پاشی ارگانیک و شستشو برگ ها با کف صابون است.

۱٫سپرداران: نوعی حشره بسیار ریز و بیضی شکل هستند بدن آن ها توسط یک پوشش سخت محافظت می شود، به همین دلیل تشخیص آن بر روی گیاه به سختی ممکن خواهد بود و شاید با نگاه اول نتوانید متوجه یک موجود زنده بر روی برگ ها شوید. سپری که این حشره بر روی بدن خود دارد می تواند در رنگ های قهوه ای، خاکستری، سفید و یا سیاه باشد. عملکرد این آفت گیاهان آپارتمانی به گونه است که با چسبیدن به ساقه ها شیره گیاه را می مکند و ماده ای براق را بر روی برگ ها به جای می گذارند.

درمان: اگر تعداد این آفات بر روی گیاهتان کم بود می توانید برای از بین بردن آنها از کف صابون استفاده کنید. اما اگر میزان آفات زیاد تر بود بهتر است از سموم آفت کش استفاده کنید.

افت گیاهان اپارتمانی را بشناسیم

۲٫شته: شته ها موجودات بسیار ریزی هستند که ۲ الی ۳ میلی متر هستند و در رنگ های قهوه ای، سبز، قرمز، زرد و سیاه وجود دارد، جایگاه شته ها در قسمت پشت برگ و روی قسمت های جوان گیاه است و با مکیدن شیره باعث ضعیف شدن گیاه می شود. شته ها فقط در برخی از ماه های سال بالدار می شود که از این طریق می توانند در بین گیاهان منتشر شوند. وجود شته بر روی برگ منجر به ایجاد عسلک بر روی گیاه شده که خود باعث می شود تا گیاه به درستی عملیات فتوسنتز را انجام ندهد.

مبارزه با آفات

درمان: اگر مقدار کمی شته بر روی گیاهتان دیده می شود بهتر است قسمتی که دچار شته را از گیاه جدا کنید و یا با استفاده از آب به آرامی برگ ها و هر جایی که به شته مبتلا شده است را بشویید تا شته ها از بین بروند اما اگر میزان شته بر روی گیاهتان زیاد بود جوری که رشد گیاه متوقف شده باشد باید از سموم آفت کش استفاده کنید.

آشنایی با آفت های گیاهان

۳٫ شپشک آرد آلو: این آفت بدنش توسط کرک و ماده ای کوکی پوشیده شده است، اگر این آفت روی گیاهتان ایجاد شود در نگاه اول ممکن است همانند یک تکه پنبه کوچک دیده شود، این آفت هم با مکیدن شیره گیاه آن را ضعیف تر می کند.

درمان: برای از بردن این آفت گیاهان آپارتمانی اگر مقدار آنها بر روی گیاه کم بود باید با استفاده از یک پنبه آغشته شده به الکل اقدام به برداشتن آنها از روی گیاه کنید. در صورت ازدیاد این آفت باید از سم های آفت کش استفاده کنید.

از بین بردن آفت گیاهان آپارتمانی

۴٫ کنه عنکبوتی: این آفت جز آفات بسیار ریز است که به دشواری می توان آن را بر روی گیاه دید. این آفت معمولا شبیه به نقاط قهوه ای مایل به قرمز دیده می شوند که بر روی تمام گیاه گسترده هستند، شما می توانید با کمی توجه بیشتر بر روی برگ ها متوجه حرکت آنها شوید، از جمله نشانه های وجود این آفت ایجاد لکه های زرد بر روی برگ ها و وجود تار هایی است که بر روی گیاه به وجود می آورد. وجود این آفت بر روی گیاه باعث از دست رفتن شادابی و نشاط گیاه می شود.

درمان: باید بدانید که یکی از علت هایی که این آفت به گیاهان آپارتمانی حمله ور می شود خشکی و ضعف گیاه است، اگر شما در مورد نگهداری از گیاهان دقت کنید می توانید از ایجاد این آفت جلوگیری کنید. بهترین راه برای جلوگیری و از بین بردن کنه عنکبوتی آبیاری منظم با آب سرد، بالا نگه داشتن رطوبت هوا است که بعد از مدت کوتاهی این آفت از بین خواهد رفت. اما اگر میزان حمله آفت ها شدید بود باید از سموم ارگانیک برای از بین بردن این آفت استفاده کنید.

معرفی آفت گیاهان آپارتمانی

۵٫ سفید بالک: این حشرات بسیار کوچک هستند حتی اگر تعدادشان هم کم باشد تشخیص آن ها کار سختی می باشد. برای اینکه از وجود آن ها بر روی گیاهتان مطمئن شوید باید گیاهتان را تکان دهید سپس اگر این حشرات وجود داشته باشند خواهید دید که با تکان دادن چگونه به آسمان پرواز می کنند. وجود این آفت بر روی گیاه همانند شوره های سر بر روی گیاه است. اگر شما هر چه زودتر به دفع این آفت گیاهان آپارتمانی نپردازید قطعا گیاهتان از بین می رود.

شناسایی و کنترل آفت گیاهان

درمان: برای از بین بردن این آفت گیاهان آپارتمانی باید گیاهتان را در طی چند مرحله سم پاشی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *