افزایش پاجوش سانسوریا و اصول نگهداری از آن

گیاه سانسوریا از جمله گیاهان آپارتمانی است که علاقه مندان زیادی دارد باید در نظر گرفت که این گیاه باید از کود های مناسب و گلدان و نور خوبی برخوردار باشد تا شاهد گلی زیبا با پاجوش زیاد باشید.

گیاه سانسوریا یک گیاه زینتی و آپارتمانی محسوب می شود و در بین مردمانی که علاقه زیادی به گل وگیاه زینتی و دارند از جایگاه بالایی برخوردار است. از جمله نام های دیگر این گیاه میتوان از گیاه شمشیری و نیزه ای نام برد. برای افزایش پاجوش سانسوریا می توان به موارد زیر اشاره کرد.

روش های افزایش پاجوش سانسوریا

رشد گیاه سانسوریا تا چه اندازه ای است؟ به طور کلی می توان گفت گیاه سانسوریا به نسبت رشد کندی دارد اما در طی سال ها می تواند رشد قابل توجهی داشته باشد. برای پاجوش گیاه سانسوریا احتیاج به نور متوسط است و اگر در این شرایط قرار گیرد می تواند رشد بسیار خوبی داشته باشد. سایز این گیاه به نوع سانسوریای شما و سایز اولیه گیاه بستگی دارد.

پاجوش زدن گیاه  سانسوریا به چه دلیلی اهمیت دارد؟

پاجوش ها می توانند کمک زیادی در تکثیر این گیاهان داشته باشند و زیاد شدن آن ها می تواند برای پرورش دهندگان گیاهان آپارتمانی بسیار مناسب باشد زمانی که پاجوشی از یک گیاه رشد می کند نشان دهنده شرایط مناسبی برای این گیاه بوده است.

روش های تکثیر سانسوریا

یکی از روش های تکثیر گیاه سانسوریا میتوان به بریدن برگ سانسوریا و قرار دادن آن در آن اشاره کرد. روش دومی که میتوان به آن اشاره کرد پاجوش گیاه سانسوریا است.

چرا تکثیر توسط پاجوش بهتر است؟

تکثیر گیاه به این دلیل اهمیت دارد که سانسوریا می تواند شکل ظاهری خود را حفظ کند و در این صورت کوچک ترین آسیبی به این گیاه نمی رسد. در روش دیگر می توان به این مورد اشاره کرد که پاجوش می تواند یکی از مورد های سلامت گیاه سانسوریا به حساب آید.

اندازه گلدان سانسوریا:

در مورد اندازه گلدان سانسوریا باید اشاره کرد که بهتر است اندازه گلدان کوچک باشد تا گیاه فضای کافی برای رشد را داشته باشد اما در برخی موارد افراد بر این باورند که هرچقدر سایز گلدان بزرگ تر باشد رشد گیاه بهتر است در صورتیکه برای رشد بهتر گیاه باید در گلدان کوچک قرار بگیرد در این صورت تمام توان گیاه سانسوریا برای وقت تولید مثل می شود.گلدان مناسب سانسوریا

چه دمایی برای سانسوریا مناسب است؟

بهتر است در دمای متعادلی قرار بگیرد تا بتوان انتظار پاجوش زیاد از این گیاه داشت.در فصل تابستان که هوا گرم است بهترین دما برای سانسوریا ۲۰ تا ۲۵ درجه است. گیاه سانسوریا از دمای ۲۵ درجه نباید فراتر رود در این صورت رشد آن متوقف می شود و به گیاه آسیب جدی وارد می شود.دمای متعادل برای سانسوریا

آبیاری سانسوریا چگونه انجام می شود؟

در رابطه با آبیاری گیاه سانسوریا باید به این موضوع توجه داشت که این گیاه باید هر۱۰ روز یک بار آبیاری شود. اگر بیشتر از این باشد ممکن است به گیاه آسیب وارد شود و یا حتی گاهی گیاه دچار قارچ گرفتگی می شود.در برخی از موارد ممکن است گیاه پاجوش بزند اما به دلیل آبیاری زیاد و نادرست باعث پاجوش نزدن گیاه می شود.

نور گیاه سانسوریا:

این گیاه مقاوم است به نور کم و در این نور کم هم می تواند زنده بماند در این صورت نباید از گیاه انتظار رشد فروان و پاجوش زیادی را داشت باید توجه داشت که نور شدید و مستقیم خورشید میتواند به گیاه صدمه بزند و باعث سوختگی برگ های آن می شود در این صورت دارندگان این گیاه می توانند آن را پشت پنجره های نور گیر قرار دهند تا هم سلامتی گیاه شما تضمین شود هم گیاه بتواند پاجوش بزند.

نور مناسب سانسوریا

کود دهی گیاه سانسوریا:

زمانی که سانسوریا از پر شدن و قوی بودن ریشه هایش اطمینان حاصل کند شروع می کند به پاجوش زدن در راستای این عمل اگر از تقویت کننده ها استفاده شود سرعت پا جوش زدن گیاه سانسوریا بیشتر می شود.باید توجه داشت از کودی استفاده کنید که حالت مایع داشته باشد و ارگانیک باشد و به برگ های گیاه آسیب وارد نشود و باعث سوزش آن نشود.

از کجا بدانیم گیاه قارچی شده؟

برای متوجه شدن قارچ گرفتگی گیاه باید به این نکته توجه داشت که گیاه سانسوریا به رنگ زرد متمایل به قهوه ای در می آید. ممکن است بافت ها و ریش های این گیاه حالت لزج و چسبندگی به خود بگیرد.

بیماری های سانسوریا

راه کارهایی برای مقاوم سازی سانسوریا در مقابل بیماری ها و آفات

گیاه اگر فاقد آفت باشد می تواند بستر مناسبی را برای پاجوش زدن به وجود آورد در نتیجه هر چه گیاه سالم تری داشته باشیم در این صورت گیاه می تواند تمام انرژی خود را صرف مقابله با بیماری و آفت کند گیاه آفت زده فرصتی برای پاجوش پیدا نمی کند در نتیجه شما باید به عنوان فردی که علاقمند به این گیاه است باید به خوبی از آن مراقب کنید. اگر در این مسیر متوجه بیماری یا آفت شدید می توانید با مشورت گرفتن از کارشناسان مانع از پیشرفت بیماری در گیاه شوید. در هر صورت بیماری و آفت به سراغ گیاه شما خواهد آمد اما با استفاده از کود های آپارتمانی مناسب می توانید به بهبود آن کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *