نحوه پرورش گل یاس زرد

گل یاس زرد از جمله گل های زیبای فصل بهار است و باید توجه داشت که پرورش گل یاس زرد به توجه و نحوه مراقب و شرایط محیطی خاصی نیاز دارد.

گل یاس زرد در لیست زیبا ترین گل ها قرار دارد که در فصل بهار گل های زردی می دهد پرورش گل یاس زرد در ابتدا گل دهی داشته و بعد از اینکه گلبرگ هایش از بین رفتند برگ های سبز رنگی رشد می کند.

پرورش گل یاس زرد و نحوه کاشت و نگهداری آن در گلدان

گل یاس گلی بسیار خوشبو و زیبا است که در رنگ های مختلفی وجود دارد و برخی افراد آن را به اسم گل یاسمین نام می برند. این گل به صورت درختچه زینتی است و از ایام گذشته زیبایی خاصی به باغچه ها می بخشید. امروزه به دلیل آپارتمان نشینی بیشتر مردم و نبود حیاط  افراد تمایل به نگهداری بوته گل یاس در منزل خود دارند. در این قسمت سعی بر این است تا شما را با طریقه کاشت و نگهداری و تکثیر  پرورش گل یاس زرد آشنا کنیم.کود دهی مناسب

طریقه تکثیر گل یاس و نحوه کاشت گل یاس:

تکثیر گل یاس به سه روش انجام می شود که در ادامه به آن ها می پردازیم.

خوابانیدن شاخه ها:

برای این کار ابتدا باید شاخه هایی که سالم تر هستند را که در قسمت پایین بوته قرار دارند انتخاب کنید و باید توجه داشت که برای پرورش گل یاس زرد شاخه های انتخابی باید دارای حداقل دو یا سه جوانه  داشته باشند. گلدانی را انتخاب می کنید و آن را با ماسه نرم پر می کنید و قسمت میانی گیاه خود را در گلدان می گذارید قبل از کاشت بهتر است با کمک گرفتن از چاقو بخشی از ساقه گیاه را برش زده و بعد داخل ماسه قرار دهیم این کار باعث ریشه زایی سریع می شود.

روش دوم قلمه زدن:

یکی از بهترین و ساده ترین راه های تکثیر و پرورش گیاه یاس زرد قلمه زدن است. اواخر تابستان و قبل از باز شدن جوانه ها را می توان بهترین زمان برای قلمه زدن به شمار آورد بهتر است برای پرورش گل یاس زرد شاخه هایی را انتخاب کنید که ضخیم تر باشند و هر قسمت آن را توسط قیچی باغبانی به ابعاد ۱۰ سانتی متر جدا کنیم. برای اینکه گیاه کیفیت بهتری داشته باشد می توانید انتهای گیاه را به هورمون های ریشه زایی آغشته کنید. در این قسمت می توانید قلمه ها را داخل گلدانی که با ماسه نرم پر شده است بگذارید توجه داشته باشید بعد از اتمام کار گلدان را باید در جایی بگذارید که نور مستقیم نباشد گل یاس زرد احتیاج دارد هر روز آبیاری شود و از دما و رطوبت مناسبی برخوردار باشد. مدت زمان دو ماه طول می کشد تا قلمه ها به ریشه تبدیل شوند. بعد از آن می توانید به گلدان مورد نظر انتقال دهید.کود دهی مناسب

تکثیر از طریق پاجوش:

پرورش گل یاس زرد از سیستم قوی و پیچیده ای برخوردار است به دلیل اینکه حجم ریشه ها بالا است به همان نسبت پاجوش گیاه هم زیادتر می شود.

شرایط نگهداری و نیاز های محیطی گل یاس در گلدان

نوشته شود

خاک مناسب:

ماسه و خاک معمولی برای رشد و تکثیر گیاه مناسب است و همچنین می توان از ماسه رودخانه هم استفاده کرد.

نگهداری و پرورش گل یاس زرد

دما:

پرورش گل یاس زرد به دمای بالایی احتیاج دارد و در برابر دمای بالا مقاوم است برای گلدهی احتیاج به هوای خنکی دارد و باید توجه داشت که دمای بالای محیط باعث می شود تا گل یاس از عمر بالایی برخوردار باشد.

آبیاری مناسب:

تعداد دفعات آبیاری گل یاس بستگی به درجه حرارت محیط دارد و برای پرورش گل یاس زرد باید گیاه خود را روزانه آبیاری نمایید.

کود دهی مناسب:

بهتر است کود دهی گیاه هر دو هفته یک بار انجام شود و این کار باعث پر گل تر شدن گیاه می شود برای این کار می توان از کود های فسفر که در بازار موجود است استفاده شود و کود را به همراه آبیاری در اختیار گیاه قرار داد. برای کود دهی بهتر شما می توانید نصف قاشق چایی خوری از کودی که تهیه کردید را با چهار لیتر آب مخلوط کرده و از طریق آب پاش روی گلبرگ هایش اسپری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *