گیاهان سایه دوست

گونه های مختلفی از گیاهان سایه دوست آپارتمانی وجود دارند که در ادامه مطالب به آن ها می پردازیم در ادامه به نحوه نگهداری و محل قرار گرفتن این گیاهان می پردازیم.

در این مقاله به معرفی بهترین گیاهان سایه دوست می پردازیم. شما می توانید این گیاهان را در مکانی با نور کم نگهداری کنید.

منظور ما از معرفی بهترین گیاهان سایه دوست که مقاوم به نور کم هستند چیست؟

منظور ما از معرفی بهترین  گیاهان سایه دوست این است که این گیاهان نور آفتاب مستقیم را دوست ندارند. لازم به ذکر است که تمام گیاهان به نور آفتاب نیاز دارند و گیاهان سایه دوست باید از نور کافی استفاده کنند اما نه به صورت مستقیم.محل قرار گیری مناسب این گیاهان

معرفی بهترین گیاهان سایه دوست:

کالاتیا:

برگ های گیاه کالاتیا چند رنگ است و این خود باعث جذابیت منزل شما می شود. این گیاه در نور متوسطی رشد می کند و احتیاج به رطوبت ثابتی دارد. برای معرفی بهترین گیاهان سایه دوست این گیاهان را می توانید در جاهایی از خانه قرار دهید که نور کمی دارد .در این صورت گیاه شما احساس بهتری دارد. برای این منظور اتاق خواب شما مکان بسیار مناسبی برای نکهداری و رشد بهتر گیاه شما به حساب می آید.

برگ عبایی جز معرفی بهترین گیاهان سایه دوست:

در لیست معرفی بهترین گیاهان سایه دوست گیاه برگ انجیری ترجیح می دهند از نور روشن استفاده کنند. گیاه عبایی یکی از معرفی بهترین گیاهان سایه دوست است که جز کم زحمت ترین گیاهان آپارتمانی به شمار می آیند. بهتر است این گیاهان در اتاق باشند که فاقد نور طبیعی است. این گیاه به آبیاری منظم نیازی ندارد و به راحتی می تواند در فضاهای کم نور رشد کند. برای این گیاه سایه دوست بهتر است در فصل تابستان از آب زیادی استفاده کرد.این گیاه سایه دوست به ندرت دیده شده که دچار آفت زدگی شوند. در فصل زمستان و تابستان به سادگی آسیب نمی بینند.گیاهان سایه دوست

عنکبوتی یا گندمی:

گیاه گندمی یا عنکبوتی از جمله گل های دوست داشتنی آپارتمانی هستندکه نگهداری از این گیاهان بسیار راحت است. اگر این گیاهان بی توجهی و کمبودی را نسبت به خود احساس کنند جذابیت و زیبایی خود را رفته رفته از دست می دهند. زمانی که از این گیاه عنکبوتی به خوبی مراقب شود برگ های آن به سمت بالا رشد خواهد کرد.

سانسوریا:

گیاه سانسوریا جز معرفی بهترین گیاهان سایه دوست است که به مراقب زیادی احتیاج ندارد. اگر شما حتی هفته ای یک بار هم به این گیاه رسیدگی نکنید دیده می شود که بعد از چند مدتی باز هم برگ های تازه و شادابی در حال رشد است. گیاه سانسوریا گیاهی است که به آهستگی رشد می کند و احتیاج به آب زیادی ندارد. گیاه سانسوریا احتیاج به دمای متوسط و رو به سرد دارد. احتیاج به کود زیادی هم ندارد. زمانی که مشاهده کردید خاک گیاه شما کاملا خشک شده است می توانید به آن را آبیاری کنید.

 پپرومیا:

گونه های مختلفی از معرفی بهترین گیاهان سایه دوست هستند که می توان آن ها را در فضاهای کم نور نگهداری کرد. این گیاه زیبایی خاصی دارد و جز گیاهان خانگی کوچک به حساب می آید. این گیاه بعد از اینکه رشد می کند اندازه آن گاهی به ۶ اینچ هم می رسد. این گیاه باتوجه به پر بودن شاخ و برگ هایش از آب زیادی استفاده می کند. این گیاه به رطوبت علاقه دارد باید توجه داشت که برای این گیاه در فصل زمستان باید آبیاری را کاهش دهید. برای اینکه رطوبت این گیاه حفظ شود دارندگان این گیاه می توانند روی برگ های آن اسپند دود کنند.نور مناسب برای این گیاهان

برگ انجیری:

در معرفی بهترین گیاهان سایه دوست می توان به گیاه برگ انجیری اشاره کرد. این  گیاه در انگلیسی به پنیر سویسی معروف است دلیل این نامگذاری این است که روی برگ های آن سوراخ هایی وجود دارد و این گیاه نیز سایه دوست است. برگ انجیری باید از نور مستقیم آفتاب محافظت شود زیرا اگر نور مستقیم به این گیاه باشد باعث سوختگی آن می شود. این گیاه نوری را دوست دارد که متوسط و رو به کم باشد. برگ انجیری احتیاح به فضای بزرگ و زیادی دارد به دلیل این که رشد آن زیاد است.

برای معرفی بهترین گیاهان سایه دوست می توان به آگلونما اشاره کرد:

این گیاه یکی از گیاهان بسیار زیبای آپارتمانی است که بسیار با دوام هست. این گیاه در لیست معرفی بهترین گیاهان  سایه دوست قرار دارد که در نور کمی رشد می کند. این نوع گیاهان در سایه رشد می کنند اما گونه های روشن تر نیاز به نور زیادی دارند.

اسپاتی:

این گیاه را می توانید به راحتی پرورش دهید و اگر اغلب فراموش می کنید که گیاه خود را آبیاری کنید پیشنهاد می شود گیاه اسپاتی را تهیه کنید.این گیاه ها در جاهایی که پنجره ندارند می تواند به خوبی رشد کند. بهترین مکان برای این گیاه اتاق خواب ها و دفاتر کار است. این گیاهان به نور کمی علاقه دارند. اگر مشاهده کردید که برگ های گیاه شما زرد شده نشن دهنده این است که گیاه شما در معرض نور زیاد و مستقیم قرار داشته و بهتر است گیاه را جایی قرار دهید که نور مستقیم به آن نتابد.کوددهی مناسب برای گیاهان سایه دوست

فیتونیا:

این گیاه با برگ های جذاب خود در لیست گیاهان خاص قرار دارد بهترین مکان برای نگهداری این گیاهان در باغ های شیشه ای یا گلخانه ها است. این گیاه سایه دوست است و بهتر است از نور مستقیم آفتاب دور نگه داشته شود. اگر نور مستقیم و زیادی به این گیاه بتابد باعث رنگ پریدگی و محو شدن رگای صورتی رنگ آن می شود.

معرفی بهترین گیاهان سایه دوست مانند بامبو:

برای معرفی گیاهان سایه دوست می توان به گیاه بامبو اشاره کرد. اگر در زیر سایه کامل باشد می تواند به خوبی رشد کند. به آسانی می توان بامبو را در فضا و مکان های جدید قرار داد. برای این گیاه بهترین نور نور غیر مستقیم خورشید است. بامبو با نورهای مصنوعی سازگاری بیشتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *