گیاهان سایه دوست

در این مقاله به معرفی بهترین گیاهان سایه دوست می پردازیم که جایگاه ویژه ای در بین افراد دارند در ادامه مطالب به چندین نمونه از این گیاهان آفتاب دوست می پردازیم.

در این مقاله به معرفی بهترین گیاهان سایه دوست می پردازیم که به نور کمی احتیاج دارند و جز گروه زیبا ترین گونه های گیاهان آپارتمانی قرار دارند.

منظور ما از معرفی بهترین گیاهان سایه دوست کم نور چیست؟

منظور از معرفی بهترین گیاهان سایه دوست  این است که به نور مستقیم آفتاب احتیاج ندارد. باید در نظر گرفت که بیشتر گیاهان به نور احتیاج دارند و باید این گیاهان در جایی قرار بگیرند که نور کافی داشته باشد. اما غیر مستقیم باشد. هر چه نوری که در فضای شما وجود دارد بیشتر باشد باعث شادابی گیاهان شما می شود و باعث رشد سریع آن ها می شود و کمتر دچار بیماری می شوند.

 

 کالاتیا:

کالاتیا به دلیل برگ های رنگا رنگی که دارد در هر جایی که باشد آن مکان را دوست داشتنی و زیبا می کند. این گیاه در نور متوسط رو به پایین رشد خوبی دارد و احتیاج به رطوبت ثابتی دارد. می توان این گیاه را در جاهای تاریک خانه مانند سالن و یا اتاق خواب  نگهداری کرد.

برای معرفی بهترین گیاهان سایه دوست می توان از برگ عنابی نام برد:

گیاه برگ عنابی یکی از کم زحمت ترین گیاهان آپارتمانی است که به راحتی می توانید در خانه نگهداری کنید. برای معرفی بهترین گیاهان سایه دوست گیاه برگ انجیری جز گیاهانی است که به نور علاقه دارد. اما می تواند در فضاهایی که فاقد نور طبیعی هستند هم رشد کند و به آبیاری منظم احتیاج ندارند. این گیاه می تواند سال ها عمر کند. اگر در بهترین حالت رشد باشد اندازه آن می تواند به ۶۰ سانتی متر برسد. در روز های تابستان می توانید برای این گیاه از آبیاری بیشتری استفاده کنید. برگ عنابی در فصل زمستان به راحتی آسیب نمی بیند و کمتر دچار بیماری و آفت می شود.شرایط محیطی خاص برای این گیاه

عنکبوتی یا گندمی:

از این گیاه می توان این گونه نام برد که جز بهترین گیاهان آپارتمانی به حساب می آید و نگه داری بسیار ساده ای دارد. اگر به این گیاه بی توجهی و یا کمبود محبت شود خاص بودن و جذابیت خود را از دست می دهد. در صورتی که از این گیاه به خوبی مراقبت و نگه داری شود به سمت بالا رشد خواهد کرد.

از جمله معرفی بهترین گیاهان سایه دوست مانند سانسوریا:

مراقبت و نگهداری از سانسوریا بسیار ساده است. شما می توانید هفته ها به این گیاه توجه نکنید اما بعد از مدتی می بینید که آسیبی به آن وارد نشده و به خوبی رشد کرده است. همچنین سانسوریا می تواند کم نوری و محیط های خشک و آفت زدگی را تحمل کند. گیاه سانسوریا احتیاج به دمای سرد و متوسط دارد. جز دسته از گیاهانی به حساب می آید که به کندی رشد می کند.

پیرومیا:

برای معرفی بهترین گیاهان سایه دوست می توان گفت پیرومیا می تواند در فضاهای کم نوری رشد کند. این گیاه زیبایی قابل توجهی دارد و بعد از آن که رشد می کند بلندی برگ های آن اغلب به ۶ اینچ می رسد. اسپند دود کردن روی برگ های پیرومیا برای حفظ رطوبت مفید است.

نمونه دیگری از معرفی بهترین گیاهان سایه دوست مانند برگ انجیری:

این گیاه سایه دوست در انگلیسی به پنیر سوئیسی معروف است به دلیل سوراخ هایی که روی برگ هایش وجود دارد. سعی کنید برگ انجیری را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندهید به دلیل اینکه احتمال دارد برگ هایش به سرعت بسوزد و زرد شود.

آگلونما:

یکی از بادوام ترین و شیک ترین گیاهان آپارتمانی است. یک گیاه ایده آلی است که در نور کم رشد می کند. گونه های روشن این گیاه در نور رشد می کنند اما گونه هایی از این گیاه با برگ سبز باید در سایه باشند. این گیاه به هوای سرد حساس است و باید آن را در محیط های گرم نگهداری کنید. اگر از این گیاه به خوبی نگهداری کنید میتواند عمری طولانی داشته باشد.

اسپاتی از دیگر نمونه های معرفی بهترین گیاهان سایه دوست:

اگر شما جز دسته ای از افراد هستید که اغلب فراموش می کنید که به گیاهانتان آب دهید می توانید گیاه اسپاتی را تهیه کنید. این گیاه هوای خانه شما را تصفیه می کند و در مکان هایی که سایه وجود دارد باید قرار بگیرند. این گیاه بسیار زیبا در مکان هایی مانند بیمارستان و اتاق خواب می تواند به خوبی رشد کند. اسپاتی نور کم را ترجیح می دهد.اگر مشاهده کردید که برگ های گیاهتان زرد شده است به دلیل این است که تابش نور آفتاب مستقیم بوده. این گیاه به آبیاری کمی نیاز دارد اما در فصل تابستان بهتر است برای حفظ رطوبت با آب مقطر روی برگ های آن اسپری کنید. بهترین محیط برای نگهداری اسپاتی در خانه شماست به دلیل اینکه این گیاه به سرما حساس است.

فیتونیا:

این گیاه با برگ های رنگارنگ خود به زیباترین گیاه آپارتمانی محسوب شده است. باید توجه داشت که نگهداری از این گیاه در فضای خانه کار راحتی نیست زیرا به شدت رطوبت را دوست دارد. می توانید برای نگهداری بهتر فیتونیا آن را در باغ شیشه ای نگهداری کنید. نباید این گیاه در معرض نور مستقیم قرار گیرد بهتر است در جایی که سایه است قرار دهید.

بامبو:

این گیاه برای رشد بهتر باید زیر سایه قرار بگیرد. می توانید یک نقطه روشن در خانه یا محل کارتان را انتخاب کرده  بامبو را در آن جا قرار دهید. این گیاه به نورهای مصنوعی علاقه زیادی دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *