کاشت بذر گل میخک را به دو روش در این مقاله بررسی کردیم و انتخاب آزادی برای شماست . که کدام را برای داشتن این گل زیبا و کم نظیر به رنگ های بنفش ، صورتی ، قرمز ، سفید و دو رنگ را برای خود بر می گزینید و آن را کشت و نگهداری می کنید. مگر کسی هست که بی میل و کشش به این گل باشد .

نام آن را از تاج خورشید گرفته اند. گل زیبا و صد پری که بسیار معطر است و خواص دارویی بسیاری دارد . در رنگ های بنفش ، صورتی ، قرمز ،سفید و حتی ترکیبی از دو رنگ به کشت می رسند و جلوه ی متفاوتی را با کاشت در گلدان و باغچه که قابل نگهداری در هر مکانی است ،به ارمغان می آورند. اگر علاقمند به این گل و نگهداری از آن را هستید . ما به شما کاشت بذر گل مبخک را آموزش می دهیم.

کاشت بذر گل میخک را چگونه انجام دهیم ؟

این را می دانیم که هر گل و یا گیاهی برای رشد و تکثیر خود نیاز های اصلی و فرعی ای دارد که برای نتیجه بهتر و حتمی تر باید به آن توجه شود .اما آن نیاز ها ،چه نیاز هایی هستند . آیا ما می توانیم آن ها را بیابیم و برطرف کنیم ؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال مقاله را دنبال کنید.

بذر گل میخک چگونه باشد

نیاز های اولیه برای کاشت میخک :

هر گیاه برای رشد بهتر نیاز به شرایط مختلفی دارد، در مقالات گذشته با نحوه کاشت بذر کاکتوس و نیز پرورش گل شاه پسند آشنا شدیم در ادامه شما را با نیازهای رشد بهتر گل میخک آشنا خواهیم کرد.

  • نور : در نور مستقیم گل ها به رشد ایده آل خود می رسند و در نور کم برگ های گیاه بسیار رشد می کنند.
  • دما : در روز به دمای ۱۳ تا ۱۶ درجه سانتی گراد و در شب به دمای ۱۰ درجه سانتی گراد
  • خاک : خاک شنی با زهکشی مناسب
  • کود :کود های پتاسیم دار و فسفر دار
  • آبیاری :  خاک باید همواره مرطوب بماند
  • منطقه آب و هوایی : منطقه معتدل
  • فصل کاشت :فصل زمستان تا بهار
  • طول دوره رشد : ۱ ساله
  • عادت رشد : بوته ای

بذر خوب برای کاشت چه ویژگی هایی باید داشته باشد

ما نیاز هایی که برای کاشت بذر میخک بود ، شناختیم . بذر خوب ، بذری است که رنگ و درخشندگی خوب ، رطوبت مناسب ، قابلیت باردهی و بازدهی درست ، مقاوم در برابر آفات و سموم ، زمان گلدهی بالا داشته باشد و هر آن که لازم است ،  آماده برای کشت ، و در پایان کار نتیجه بسیار مطلوبی به همراهش باشد .این گل با کاشت بذر با کیفیت ، به گلی چند ساله با قطر ۳ تا ۵ سانتی متر و ارتفاع ۸۰ سانتی متر شکوفا می شود .

روند بذر کاشتن و رسیدن به گل میخک

مراحل کاشت بذر میخک :

به دو روش این کار انجام می شود که هر کدام را با هم بررسی می کنیم و به نتیجه می رسیم . با هر کدام که برایتان راحت تر بود ، به گل زیبای خود برسید .

  • روش اول

برای شروع این روش باید خاک بستر را آماده و تهیه کنید .خاک آن باید ترکیبی از ماسه ، رس ، خاک باغچه و مقداری کود دامی باشد . برای کاشت بذر هم باید چند ساعت قبل ، خاک را آبیاری و سپس آن ها را در فاصله های ۳۰ تا ۴۰ سانتی متری و در عمق ۰٫۵ تا ۱٫۵ سانتی متری بکارید. قبل از آنکه جوانه زنی آغاز شود آبیاری باید به صورت افشانه باشد . بعد از جوانه زنی هم به یاد داشته باشید که نباید خاک خشک شود و همواره باید مرطوب بماند . این مدت زمان جوانه زنی هم  ۱ الی ۲ هفته طول می کشد .

  • روش دوم

این روش  به ظروف مناسبی همچون گلدان ، ایجاد زهکشی ؛ که این کار را با سوراخ کردن  کف ظروف انجام دهید . در پایان ، پر کردن ظروف و گلدان ها انجام می شود.

قبل از پر کردن با خاک ، یک لایه نازک از سنگ ریزه در کف ظرف نیاز است.بذر ها در فاصله های ۲ تا ۳ سانتی متری و  در عمق ۰٫۵ تا ۱٫۵ سانتی متری کاشته می شوند.

برای آبیاری هم این کار همچون روش اول صورت می گیرد. آنچه برای رشد بهتر لازم است به کار ببرید این است که دمای محیط را حدودا به ۲۰ درجه برسانید.

روش های کاشت بذر میخک

صحبت پایانی :

به شناخت  فوت و فن های کاشت بذر گل میخک در این مقاله  رسیدیم . اینکه بذر مناسب چه ویژگی هایی باید داشته باشد ، چه نیاز هایی را برای شروع کاشت باید رفع کرد ، و چه روش هایی را برای به ثمر رسیدن بهتر گل میخک در حین کاشت باید به کار برد. همچنین برای مشاهده روش های پرورش انواع گیاهان زینتی فضای باز کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *