گل خورشیدی

ریزش برگ در گیاهانی همچون گل خورشیدی نشانه بیماری ، ضعیف شدن و نگهداری و رسیدگی نامناسب است .اگر تمایل به تکثیر و یا گلدهی بیشتر داشتیم چه کنیم ؟

دراین زمانه ،کمتر اشخاصی هستند که در منزل ویا محل کسب وکار خود ،یک ویا چندین گلدان تزئینی نداشته باشند .اما خوب از شرایط نگهداری آنها هم اطلاع کافی ندارند و در نتیجه ممکن است به رشد کافی و گلدهی مناسبی برای گیاه خود نرسند.گل خورشیدی هم گونه های مختلفی داردکه به سلایق اشخاص انتخاب و به به عنوان تزئین مورد استفاده قرار می گیرند، حال در ادامه علت ریزش برگ  گل خورشیدی را بررسی می کنیم.

علت وچرایی ریزش برگ گل خورشیدی

همه ی ما در ذهن خود به این سوال می رسیم که چرا این گل رشد کافی ندارد و یا چرا برگ هایش زرد می شود و یا چرا برگ به برگ ریزش

می کند و یا حتی خشک می شود .  اصلی ترین عوامل شامل :

  • دمای نامناسب
  • تابش نور مستقیم
  • آبیاری نامناسب
  • تعویض اشتباه گلدان

ریزش برگ گل خورشیدی

 

بررسی دمای نامناسب

دمای سردی وگرما در گل ها شرایط متفاوت خود را دارند . گلهای خورشیدی نسبت به سرما حساس بوده و اگر در محیط سرد نگهداری شوند ،شروع به ریزش برگ می کنند .حتی اگر هم در تابستان در معرض باد مستقیم کولر باشند این اشتباه تکرار می شود .توجه داشته باشید که نه تنها سردی ،بلکه  در محیط گرم و خشک هم ریزش برگ دارند .بهترین دمای رشد آن ها ۲۵-۲۰درجه سانتی گراد هست.

تابش نور مستقیم

ساده ترین نیاز گل خورشیدی تابش نور مناسب می باشد .زیرا که این گل برای شادابی و سرسبزی برگ های خود و گلدهی بیشتر به نور نسبتا متوسط تا زیاد نیاز دارد .نوری که مستقیم نباشد و مایل بتابد.

آبیاری نامناسب

ریشه های گل خورشیدی با آبیاری کم منجر به از بین رفتن آن می شود و برگها شروع به ریزش می کنند .اگر خاک سطحی  آن تا عمق دو سانتی متری  خشک شود حتما نسبت به آبیاری آن اقدام کنید.

تعویض اشتباه گلدان

اگر بعد از تعویض گلدان گل زیبای خورشیدی ،شاهد ریزش برگ های آن بودید ،در این صورت احتمالا ،به درستی تعویض را انجام نداده اید.که این کار

منجر به آسیب دیدن ریشه ها شده است .

ریزش برگ های مسن تر که آهسته تر انجام میشود و زیاد محسوس نیست و کاملا امری طبیعی می باشد .

کلیدی ترین روش برای گلدهی هر چه بهتر گل های خورشیدی

اگر با گل های خورشیدی آشناییت دارید که هیچ ،اگر هم که نه با دیدن این عکس ها به  حقیقت ریبایی و دلربایی شان می رسید .

و می دانید که با داشتن گل های بیشتر این زیبایی چندین برابر می شود وبرای اینکه گلدهی خوبی را در گل های خورشیدی شاهد باشید ،نباز دارید تا قیل از رسیدن به فصل گلدهی ،مقداری مناسب از کود به اضافه کنید.

زیبایی گل خورشیدی

 

چطور گل خورشیدی را وادار به گلدهی کنیم؟

گل خورشیدی را هم ،همچون گل های دیگر می توان با این روش که اکثر گیاه شناسان و باغ بان ها به کار می برند تکثیر کرد .

به این صورت که ساقه ای ازآن  گیاه که گل روییده است را، جدا می کنند و در جایی قرار می دهند که دمای آن سرد باشد . در تمامی این مدت زمان آبیاری از آن را ادامه می دهند و بعد از گذشت دو ماه گل را را به محیطی با شرایط مناسب همچون محیط اتاق می آورند و آبیاری را ادامه می دهند .در این فاصله زمانی که گل از محیط سرد به گرم منتقل شده است به مرور گل دهی را آغاز می کند .

بررسی تکثیربا تقسیم بوته :

شما علاقه زیادی به گل خورشیدی خود  و تمایل به داشتن هر چه بیشتر تعداد آن دارید .

در این روش شما ریشه های جوشی که دارای حداقل سه الی چهار برگ هستند را از گل مادر جدا می کنید و در گلدان دیگری می کارید. به محیط گرمی منتقل کرده و مرتب آبیاری آن را انجام می دهید.

بررسی تکثیر با بذر :

برای کاشت بذر توجه لازم را داشته باشید که نباید اصلا بذر را در عمیق ترین قسمت خاک دفن کنید.چون خاک باعث از بین رفتن آن می شود.بهتر است بذر را در سطح خاک مرطوب قرار دهید و بعد از جوانه زدن به گلدان مورد نیاز انتقال دهید .

نگهداری نادرست گل خورشیدی

صحبت های نهایی

و اما ما با دلایل هایی که ریزش برگ های گل خورشیدی  ، راه های جبران آن که تکتیر و گلدهی بیشتر را شامل  می شد آشنا شدیم.

اینکه برای رشد و شادابی بیشتر به نور غیر مستقیم متوسط تا زیاد ،خاک مرطوب ،رطوبت هوای بین ۵۰ تا ۷۰ درصد و خاک قلیایی نیاز داریم و دمای مناسب آن ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد است.  پیشنهاد می کنیم با کلیک بر روی لینک بیماری گیاهان با روش های درمان مشکلات و بیماری گیاهان مختلف آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *